Vpliv barv spletnih strani na marketing in branding
Na katero barvo pomislite, ko slišite ime Coca-Cola? Kaj pa McDonald’s? Znamke, kot so te, dobro vedo kako pomembna je psihologija barv blagovne znamke za branding in marketing.
Psihologija barv blagovne znamke pa je več kot le povezovanje blagovne znamke z njeno značilno barvo. Gre za občutke in čustva, ki jih te barve vzbudijo v nas.
Značilna rdeča barva Coca-Cole pomeni, da je njen izdelek za vedno povezan z občutki pozitivnosti, zabave in energije. Po drugi strani težko je razmišljati o “zlatih” obrokih McDonald’sa, ne da bi pomislili tudi na srečo, optimizem in seveda pomfrit.
V nadaljevanju bomo razkrili vpliv psihologije barv na branding, zakaj je ta vpliv tako pomemben in kako izbrati barvo za lastno blagovno znamko.
Kaj je psihologija barv in kako vpliva na blagovne znamke?
Psihologija barv blagovne znamke preučuje, kako barva vpliva na dojemanje same blagovne znamke. Barve močno vplivajo na naša čustva in ta čustva igrajo pomembno vlogo pri tem, kako se obnašamo kot potrošniki.
Psihologija barv blagovnih znamk zagotavlja okvir za razumevanje kako in zakaj sodelujemo z blagovnimi znamkami v našem življenju. Je močno orodje pri oblikovanju pa tudi preoblikovanju blagovne znamke.
Zakaj je psihologija barv pomembna za branding?
Razumevanje psihologije barv pri blagovni znamki vam daje še eno orodje pri osnovnem cilju blagovne znamke: oblikovanju zaznav, ki usmerjajo vedenje potrošnikov. Učinek, ki ga imajo barve na naša čustva se razlikuje od osebe do osebe glede na spol, kulturni kontekst, osebne izkušnje in nevrološke razlike. Kljub temu obstaja nekaj splošnih smernic, ki so jih potrdile neštete študije psihologije barv. Morda ste že slišali, da lahko rdeča barva vzbudi občutke romantike ali nevarnosti. Ali pa da modra lahko prikliče v spomin čustva, kot sta spokojnost ali hladnost. Kaj pa oranžna? Ali siva? Kaj pa bolj subtilna čustva, kot sta harmonija ali upanje? Katere barve so najbolj povezane s temi? Ker je barva med najbolj temeljnimi vizualnimi dražljaji v človeškem zaporedju spoznavanja, so ta vprašanja pomembna. Psihologija barv blagovnih znamk ima odgovore.
Nasveti za izbiro barv vaše blagovne znamke
Ko prebirate o različnih barvah in njihovem psihološkem vplivu, boste morda razmišljali, “katera je prava za mojo znamko?”
Pri izbiri prave barve za vašo blagovno znamko bo vedno prisoten element subjektivnosti. Kljub temu vam bo razumevanje barvne psihologije blagovne znamke pomagalo izbrati barvo, ki vzbuja čustva, ki jih želite prenesti.
V povezavi z razumevanjem psihologije barv morate pri izbiri barv svoje blagovne znamke upoštevati štiri dejavnike:
1. Izberite barvo, ki je pristna za vašo znamko
Predvsem je pomembno, da izberete barvo, ki se zdi primerna za vašo panogo in pristna za vaše izdelke ali storitve.To je v določenih panogah bolj pomembno kot v drugih. Ni lažjega načina, da odvrnete potencialne stranke, kot da izberete barvo, ki se zdi skrajno neprimerna za to, kar počnete.
2. Izberite barvo, ki pooseblja osebnost vaše znamke
Kako bi opisali svojo blagovno znamko, če bi bila oseba? Barva za vaš branding je del vaše blagovne znamke, s katerim se občinstvo identificira na človeški ravni.
Ker vzbuja čustva, je barva eden najbolj neposrednih načinov za izražanje osebnosti blagovne znamke. Izbira barve, ki pooseblja osebnost vaše blagovne znamke, je ključnega pomena za izgradnjo dosledne in povezane izkušnje z blagovno znamko.
3. Izberite barvo, ki bo pritegnila vaše občinstvo
Razumevanje vaše ciljne skupine je ključnega pomena. To še posebej velja pri izbiri prave barve za vašo blagovno znamko. Razmislite o svoji tipični osebnosti kupca. S katero barvo se najlažje poistovetijo? Lastnosti, ki opredeljujejo vaše ciljno občinstvo, se morajo ujemati z značilnostmi vaše blagovne znamke.
4. Izberite barvo, ki razlikuje vašo blagovno znamko od ostalih
Drugo pomembno merilo pri izbiri barve vaše blagovne znamke je razlikovanje. Čeprav ni nujno, da izberete barvo, ki je ne uporablja nihče od vaših konkurentov, lahko to zelo pripomore k temu, da vašo blagovno znamko ločite od ostalih.
Čudovite barvne sheme za spletne strani
Ne glede na to, ali ustvarjate s preprosto sliko za podporo svoji vsebini ali bolj zahtevne projekte, kot so infografike, pogosto porabite veliko časa za iskanje popolne barvne sheme. Zastavljate si vprašanja, kot so: Ali želim, da je moj dizajn vabljiv? Provokativen in drzen? Inteligenten in eleganten? Razen če ste izkušen oblikovalec, potrebujete čas in trud, da najdete barvno kombinacijo, ki deluje v skladu z načeli oblikovanja vašega spletnega mesta, zato smo se pri MAIA MEDIA odločili, da pripravimo pregleden seznam čudovitih barvnih shem. Tako boste lažje in z večjo zanesljivostjo izbrali barvne sheme, ki so v skladu z vašo blagovno znamko. Torej, katera barvna shema je prava za vašo blagovno znamko?
Barvito in uravnoteženo
Topli in hladni odtenki so združeni v tej barviti, a ne pretirani paleti. Od privlačne in svetle modrikasto-zelene do zemeljske terakote je ta barvna shema zelo primerna za mladosten in sodoben dizajn.
Svetle poudarjene barve
Odtenki modre in vijolične so v tej kombinaciji združeni z nekaj vpadljivimi rdečimi in oranžnimi poudarki. Opazite, kako kontrast med živo modrim ozadjem in rdeče-oranžnimi poudarki takoj pritegne oči na prava mesta, od vrha strani do videa na dnu.
Naravno in zemeljsko
Ta zelo “prizemljena” barvna shema takoj vzbudi občutke, da ste obkroženi s tolažilnim modrim nebom in pomirjujočim prizorom na prostem. Idealna za dizajne, povezane z naravo in trajnostjo, je ta prijetna barvna kombinacija lahko uporabna za projekte, ki poudarjajo okoljsko zavest.
Hladno in sveže
Kraljevska modra in smaragdno zelena se združita v tej shemi, da ustvarita čisto in osvežujočo paleto. Ta kombinacija, ki spominja na ocean ali kakršno koli okolico, povezano z vodo, je idealna za blagovne znamke, ki sporočajo umirjenost in zanesljivost.
Drzno in živahno
Ta privlačna kombinacija koralno rdeče in turkizne, skupaj z odtenki modre, je hkrati živahna in drzna. To je popolna barvna shema za vsak oster in sodoben videz.
Cinober v vojaško zeleni barvi
To barvno kombinacijo uporabljajo sodobna spletna mesta. Ustvari privlačen kontrast s kombinacijo črnega ozadja in drznih poudarjenih barv. V tem primeru različice rdeče, kot sta cinober in kostanjevo rjava, dopolnjuje edinstvena vojaško zelena.
Elegantno in prefinjeno
Ta elegantna barvna shema združuje temne umirjene tone, da ustvari čist in prefinjen videz. Odtenki sive in modre so idealni za bolj konzervativne blagovne znamke.
Vijolični odtenki
Odtenki temno rdečkasto rjave v kombinaciji z globoko toskansko rdečo in staro sivko ustvarijo edinstveno paleto, ki vas pritegne s svojo toplino in globino. Ta shema je idealna za elegantne blagovne znamke, ki iščejo kanček energije in bogastva.
Temno vijolična in modra
Ta temna in skrivnostna barvna shema z živahnim modrim poudarkom sledi prevladujočemu trendu spletnega oblikovanja: uporaba temnih barv ozadja s svetlimi in drznimi poudarki.
Elegantno, a dostopno
Zaradi te edinstvene mešanice kožnih tonov in bolj elegantnih barv, kot sta temno modra in rubinasta, je to idealna barvna shema za blagovne znamke z niansiranimi sporočili. Rezervirano, a dostopno; prefinjeno, a zabavno. To so sporočila v sivih območjih, ki so učinkovito posredovana s to očesu prijetno kombinacijo.
Čisto in energično
Odtenki modre in vijolične na tem mestu so še posebej prijetni za oko in vzbujajo energijo in mir hkrati. Borovnična in nebesno modra sta umetelno združeni z ametistom, da oživita osvežujočo in očesu prijetno barvno kombinacijo, ki je primerna za vsak dizajn, katerega namen je vzbujati pozitivna čustva.
Mladostno in zabavno
Ta igriva in barvita shema združuje več živahnih odtenkov: svetlo turkizno, mandarinsko rumeno in temno orhidejsko.
Svetlo roza in pasteli
To živahno spletno mesto združuje svetlo malinasto roza z mehkejšimi barvami, kot sta pastelno modra in svetlo pastelno vijolična. Rezultat je čudovito sveža in lahkotna barvna shema.
Osupljive citrusne barve
Ta sveža in citrusna mešanica svetlo zelenkasto-rumene, limetino zelene in črne je priljubljena med blagovnimi znamkami, povezanimi z visokoadrenalinskim športom in energijskimi pijačami.
Izbira barve, ki je pristna vaši blagovni znamki, uteleša osebnost vaše blagovne znamke, privlači vaše kupce in razlikuje vaše podjetje od konkurence. Je eden najboljših načinov za ustvarjanje močne in pomembne vizualne identitete. Torej, katera barva je prava za vašo znamko? Strokovnjaki za marketing pri MAIA MEDIA vam bomo znali pravilno svetovati in izdelati spletno stran, na katero boste resnično ponosni. Kontaktirajte nas in z veseljem vam pomagamo.